top of page

Bussresan & program

Resan - 21 mars till 30 mars 2025

Bussresan, dag 1

Resan inleds med att en modern turistbuss hämtar upp resenärerna i mellersta och södra delarna av Sverige.

Bussen går från Köping via Julita och Katrineholm, vidare E4:an söderut via Jönköping och därefter mot Helsingborg-Helsingör, Rödby-Puttgarden, ner till Österrike.

Efter några timmars resa når vi gränsen till Tyskland och en ny färjetur väntar mellan Rödby-Puttgarden. När vi kommer in i Tyskland är det tidig kväll och genomresan i Tyskland kommer att ta hela kvällen och natten.

Under resan görs uppehåll för bland annat mat och en del kortare stopp under natten för chaufförsbyten.

I bussen finns att köpa varma & kalla drycker.

Bussresan, dag 2

På morgonen dag två vaknar vi med utsikt över de Österrikiska alperna och efter några timmars körning i Österrike är vi framme vid hotellet i Uttendorf.

Frukost finns för de som önskar. Möjlighet finns även att åka skidor direkt vid ankomst i Uttendorfs lokala skidbackar, lokal skidbuss gäller då.

Vistelse, dag 3-8

Innan avfärd till skidbackarna serveras frukost på hotellet och efter de härliga skiddagarna serveras en trerätters middag på hotellet. Till fredagens skidåkning åker man på eget sätt med buss eller tåg.

Vi åker skidor på Kaprun, Zell am See, Wildkogel, Saalbach eller någon annan av Salzburgerlands härliga skidbackar/områden.

Under vistelsen i Österrike kommer en del aktiviteter anordnas (valfritt deltagande)

Hemresan dag 9

Avresan sker 29 mars efter frukost och packning dag nio. Vi åker samma väg hem.

Hemkomst dag 10

Vi beräknas komma tillbaka till startorten på eftermiddagen den 30 mars.